Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: lör jul 20, 2019 11:37

Svara på tråd  [ 135 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
 Silly Season & Div 1 norra 2019 
Författare Meddelande
Lagkapten

Inlägg Re: Silly Season & Div 1 norra 2019
Vi får väl hoppas att det blir lika bra nytillskott som Prugh och Clemons då!
https://www.kuriren.nu/sport/klart-forw ... 24186.aspx

Sänds träningsmatchen mot Notviken på något vis?

ons feb 06, 2019 9:58
Lagkapten

Ännu ett nytillskott i truppen med div 1-erfarenhet - https://www.svenskalag.se/bbkff_a/nyhet ... for-tva-ar
"Nedjari är från Stockholm och fostrad i AIK. Han har också spelat ungdomsfotboll i Brommapojkarna och AFC Eskilstuna."

fre feb 08, 2019 9:34
Grönvit legend
Användarvisningsbild

23 man i truppen och den är väl spikad då? Men en "Pogba" skulle väl alltid få plats. :-)

fre feb 08, 2019 23:43
Lagkapten

En Raymond Mendy, senast i Skellefteå, blir sista pusselbiten i lagbygget - https://www.svenskalag.se/bbkff_a/nyhet ... r-for-2019

tis feb 12, 2019 8:41
Grönvit legend
Användarvisningsbild

Matchen LSK-BBK var en orgie av oengagerat och tamt spel från Bodens sida. Bara konstatera att det finns otroligt mycket att jobba på. Något jag funderade på är om Selini verkligen är den enda ersättaren Boden ska ha på centralt anfall? Känns väldigt väldigt vågat...

fre feb 22, 2019 15:09
Grönvit legend

Jag vet inte ens hur det slutade.... Men du menar att prestationen från BBKs sida inte var mycket att hurra för...

fre feb 22, 2019 17:11
Grönvit legend
Användarvisningsbild

Bättre tryck idag men fruktansvärt ineffektiva. Finns ett antal lägen där de gröna borde satt bollen i mål. För övrigt verkar man helt sakna spelare som kan avgöra i fasta situationer. Riktigt dåliga hörnor och frisparkar vilket känns väldigt olustigt med tanke på att sådana lägen kommer vara tokviktiga i Division 1. Nu lär inte Boden vilja spela det spel man tvingas spela mot lag som Notviken, men att man inte klarar av det är lite oroväckande.

lör feb 23, 2019 12:21
Lagkapten

Dan skrev:
Matchen LSK-BBK var en orgie av oengagerat och tamt spel från Bodens sida. Bara konstatera att det finns otroligt mycket att jobba på. Något jag funderade på är om Selini verkligen är den enda ersättaren Boden ska ha på centralt anfall? Känns väldigt väldigt vågat...

Såg inte hela mot Notviken idag, men det ser fortfarande ut som att en del är för loja... 1 mål hittills mot lag betydligt längre ner i seriesystemet känns väl sisådär. Ja, visst räddade deras målis en del men nog var det en hel del avslut där man kan kräva betydligt mer av ett div 1-lag. För övrigt riktigt uselt att som en del gör inte tacka motståndarna efter matchen.

lör feb 23, 2019 12:29
Lagkapten

anders skrev:
Jag vet inte ens hur det slutade.... Men du menar att prestationen från BBKs sida inte var mycket att hurra för...

LSK - BBK 1 - 1
Notviken - BBK 1 - 0

Så ser insatserna ut hittills.

lör feb 23, 2019 12:30
Lagkapten

BBK - Harads 3-0. Ett steg framåt.

lör feb 23, 2019 20:41
Grönvit legend
Användarvisningsbild

Då var truppen spikad menar Kisse.

Håller med om att det är en starkare trupp än förra året men hela laget känns som ett gigantiskt wild card. Faller det ut enligt planerna, det vill säga att dom unga talangerna till viss del blommar ut så har vi troligtvis ett lag för övre halvan. Men om inte, ja då blir det tufft... Efter Arnes så saknar jag fortfarande en Arish Nouri-spelartyp som kan lägga dom där fantastiska crossbollarna. Jag saknar även ett realistiskt alternativ till Green på anfallet. Jag tycker inte att Selini fyller den rollen idag. Kanske han växer in i det under säsongen?!

I övrigt, fasta situationer, efter cupen så kan man konstatera att Boden helt saknar en naturlig spelare att fylla denna roll. Kanske har att göra med bristen av träningsmöjligheter, får hoppas det :P

Backlinjen känns väldigt stabil. Jag misstänker att det kommer vara väldigt svårt att göra mål på Boden vilket självfallet är en av nycklarna till att kunna hålla sig kvar i premiärsäsongen.

tor feb 28, 2019 10:23
Provspelare

Vinst mot IFK i den näst sista träningsmatchen innan seriestart och nu börjar det likna nånting. Hela laget agerande aggressivt med lyckat presspel. Spelförande stora delar av matchen och många spelare som visar gryende form. Åman-Ibarra riktigt irrationella, Mendy såg ut som en fältherre. Backlinjen stabil och trots att laget försöker spela sig ur många trånga situationer så uteblir misstagen. Wikström som nog är tänkt som backup visar att det finns täckning centralt bakåt.

Chanser skapas men det ville sig inte med avsluten. Även fasta behöver förbättras. Detta kan finslipas de två sista veckorna. Vete katten om Nouri hade platsat trots sin fot. Mendy, clemons givna centralt. Kevin grymt stabil och Gurfi likaså. Saknar ej heller Wårell som återigen vek ner sig med en skavank. Skallen räcker inte till där.

Noterbart att Emil och Clemons saknades så konkurrensen är stenhård just nu. Saknar också Johnson som har ett stort spel i sig.

Truppen klart vassare/bredare än i fjol. Tror att ett så kallat B-lag också hade kunnat pressa IFK.
Bra jobbat Kisse.

lör mar 23, 2019 8:48
Grönvit legend
Användarvisningsbild

Håller med. Spelmässigt så hade Boden en fantastisk kontroll och lyckades verkligen stressa sina motståndare till misstag på misstag. Otroligt rolig fotboll att titta på då det fungerar! :) Kuriren ville få det att låta som att matchen var betydligt jämnare än vad den faktiskt var.

Wårell har ersatts med bravur. Jag tror han hade haft svårt att ta en ordinarie plats i BBK som det ser ut idag. Angående Nouri så är det i huvudsak på fasta situationer som jag saknar han. Boden är näst intill bedrövligt dåliga idag och det tror jag inte man har råd med som nykomling i Division 1. Emil dras väl en skada som förhoppningsvis inte blir så långvarig, initialt pratades det om 7-8 veckor har jag för mig?! Får hoppas han är igång till premiären!

Drar väl i princip samma slutsats som JonnyBråttom :)

Det blir spännande att se hur man lyckas i genrepet mot Umeå! En helt annan match än det vi sett så här långt under försäsongen. Viktigt att vi kan hålla jämn takt med dem oavsett om det blir vinst eller förlust! :)

sön mar 24, 2019 15:09
Lagkapten

Dan skrev:
Håller med. Spelmässigt så hade Boden en fantastisk kontroll och lyckades verkligen stressa sina motståndare till misstag på misstag. Otroligt rolig fotboll att titta på då det fungerar! :) Kuriren ville få det att låta som att matchen var betydligt jämnare än vad den faktiskt var.

Wårell har ersatts med bravur. Jag tror han hade haft svårt att ta en ordinarie plats i BBK som det ser ut idag. Angående Nouri så är det i huvudsak på fasta situationer som jag saknar han. Boden är näst intill bedrövligt dåliga idag och det tror jag inte man har råd med som nykomling i Division 1. Emil dras väl en skada som förhoppningsvis inte blir så långvarig, initialt pratades det om 7-8 veckor har jag för mig?! Får hoppas han är igång till premiären!

Drar väl i princip samma slutsats som JonnyBråttom :)

Det blir spännande att se hur man lyckas i genrepet mot Umeå! En helt annan match än det vi sett så här långt under försäsongen. Viktigt att vi kan hålla jämn takt med dem oavsett om det blir vinst eller förlust! :)

Nå, 1-2 mot Umeå var väl inte fy skam iaf. Mer av första halvlek framgent, helt enkelt!
Håller med om Nouri och fasta situationer också, men man hoppas ju att någon annan kan tränas upp och göra det ännu bättre.

Det här känns däremot lite mer tråkigt - https://www.kuriren.nu/sport/stjarnvarv ... 68502.aspx.

tor apr 04, 2019 13:46
Grönvit legend
Användarvisningsbild

Jahapp. Då börjar det närma sig premiär. Sett över försäsongen så tycker jag det är lite oroväckande att man inte kunnat matchas mer mot bättre lag. Boden har i de matcher jag sett fortsatt med sitt höga presspel vilket naturligtvis har fungerat bra mot lag i division 2, 3 och 4. Men mot de två lag man mött i division 1 så har det blivit förluster. Går såklart inte att läsa ut allt för mycket ur det men man verkar ha tappat konceptet i andra halvlek då man inte får den utdelning man är van vid samt får jaga för mycket mot passningsskickliga lag.

Ser väl inte så lyckat ut på skadefronten där ett antal nyckelspelare dras med "småskador". Man får ju hoppas att detta inte är sådant som slits upp under säsongen. Att Max saknas tills i Maj är illa men desto värre att Mendy eventuellt missar hela kalaset.

Ser man till truppen så är det väl mer eller mindre en chansning från Bodens sida. Inte på grund av ovilja utan snarare för att man inte fått de spelare man hoppats på. Istället fylls det på med "talanger" som man hoppas ska blomma ut under året/åren.

Värsta tänkbara är väl att Boden hamnar i en negativ trend redan från start och radar upp 6-7 förluster efter varandra. Sådant sätter sig snabbt i skallen på unga spelare...

Är något pessimistisk inför årets säsong och tror att Boden kommer kryssa 10-15 matcher vilket troligtvis också gör att man ramlar ur.

tor apr 04, 2019 18:26
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 135 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9