Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: tis dec 11, 2018 16:47

Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
 Forumunderhåll 
Författare Meddelande
Administratör
Användarvisningsbild

Inlägg Forumunderhåll
Efter att ha tänkt i några års tid att jag borde flytta hostningen av detta forum till en mer ekonomisk lösning har jag till sist börjat göra slag i saken. garnisonen.net har sen starten 2006 legat på ett hostingkonto hos Scorpion Data, som är en utmärkt leverantör, men jag har idag helt andra möjligheter att själv ta hand om mer av infrastrukturdelen på en server jag ändå har körande för andra ändamål. Så jag flyttar lite diskret över sidan någon dag inom en relativt snar framtid, och sparar några hundralappar om året som jag kan använda till annat.

Användarna bör inte märka av speciellt mycket, men om det inte går att komma in på forumet nån dag så är det troligen därför. Återkom lite senare så ska det nog funka igen. :)

mån aug 13, 2018 10:33
Profil ICQ WWW
Administratör
Användarvisningsbild

Inlägg Re: Forumunderhåll
Faktiskt orelaterat så var sidan otillgänglig under en tid, detta på grund av krav på verifikation av domänens personuppgifter. Jag hade fått mailen, men de såg otroligt spammiga ut och kom från en avsändare som jag inte har något med att göra (troligen en leverantör till Scorpion) så jag reagerade inte på dem. Beklagar störningen!

ons sep 19, 2018 10:57
Profil ICQ WWW
Grönvit legend
Användarvisningsbild

Inlägg Re: Forumunderhåll
Kämpa på!

mån okt 08, 2018 13:27
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 3 inlägg ]