Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: ons nov 21, 2018 8:31

Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
 Detta forum dött? 
Författare Meddelande
Grönvit legend
Användarvisningsbild

Inlägg Detta forum dött?
Är det dags för Fenris att slippa lägga ner tid och pengar på detta forum? Det spelade en roll tidigare, men nu verkar det mesta hända på Facebook.
Men OM det läggs ner skulle det vara synd om allt bara försvinner. Det kanske går att kopiera ner för framtiden via något phpBB3-verktyg?

sön maj 03, 2015 19:55
Administratör
Användarvisningsbild

Inlägg Re: Detta forum dött?
Det känns lite kul på sitt sätt att svara på en fråga om forumet är dött tre år senare, för att säga att "nädå..." Men eftersom jag ändå har gjort ett annat inlägg om att jag planerar en flytt av forumet till annan infrastruktur så kan jag ju kommentera här med. Givet är att vi har mycket färre besökare här än under de första åren, Internet har ju också förändrats mycket under den tiden, inte minst genom att mycket interaktion som tidigare skedde på en mängd olika sidor nu i mångt och mycket har koncentrerats till sociala nätverk, i synnerhet Facebook. Jag är inte här särskilt ofta själv heller, får jag väl tillstå.

Dock har jag inga planer på att ta bort forumet. Jag har ett antal järn i elden vad gäller IT och Internet, både professionellt och som hobby, så jag räknar med att efter den planerade flytten kunna fortsätta hosta forumet under överskådlig tid utan att det innebär en merkostnad. Eller nästan - jag måste fortfarande betala 120 kr/år för domänen, men låt gå för det. Den enda kostnaden annars är i så fall min tid, och den är helt klart begränsad. Men det krävs mycket små insatser för att bara hålla forumet igång i dess nuvarande tillstånd, när jag inte behöver lägga tid på att administrera eller egentligen göra något mer att uppdatera lite när jag tycker det är dags.

Så ser jag på saken idag. Sen är det klart att om något ändras, om spambottarna invaderar som galna igen och om ingen har skrivit på flera år, så kan det bli en omvärdering.

Till sist kan jag ju flika in att ett visst arkiv finns redan på eminenta archive.org:

http://web.archive.org/web/*/garnisonen.net

mån aug 13, 2018 10:44
Profil ICQ WWW
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 2 inlägg ]