Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar Aktuellt datum och tid: lör mar 23, 2019 13:11

Svara på tråd  [ 132 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
 Silly Season & Div 1 norra 2019 
Författare Meddelande
Lagkapten

Inlägg Re: Silly Season & Div 1 norra 2019
Dan skrev:
Zlatanigatan skrev:

Ojojoj... Det här är riktigt dåligt skött av Boden. Klubben samlar på sig juniorer medan IFK Luleå rånar dem på både befintliga spelare och nyförvärv. Luleås trupp är mer färdig för division 1 än vad Boden är i dagsläget. Huuuuur har man tänkt lösa detta? Nu börjar jag bli orolig på riktigt...

Får tyvärr hålla med här. Dags att börja visa något snart.
Noterar även att det här har IFK Luleå lyckats med trots 35% mindre spelarbudget jämfört med årets säsong.

mån dec 10, 2018 12:53
Grönvit legend
Användarvisningsbild

Förra året så hade jag en väldigt dålig magkänsla. Jag tyckte BBK var ett ända stort "Meh" och vidhöll även detta ganska långt in på säsongen... Det fick man ju äta upp, å de grövsta. Så självfallet är det så att klubben har en plan. Pettersén var garanterat en del av den från början men nu får man jobba på något annat spår, det löser sig garanterat på ett bra vis.

BBK vet vad som krävs för Division 1 och lär inte göra något halvhjärtat försök att hålla sig kvar, det måste man ju tro! Men vill man nu börja locka sponsorer och intressenter tidigt så börjar det bli dags för rubriker snart ;)

IFK däremot, dom börjar ha ett lag som defenitivt aspirerar på att vinna division 2 norra. Allt annat kommer vara fiasko och frågan är om dom håller för pressen?

mån dec 10, 2018 16:19
Lagkapten

Dan skrev:
Förra året så hade jag en väldigt dålig magkänsla. Jag tyckte BBK var ett ända stort "Meh" och vidhöll även detta ganska långt in på säsongen... Det fick man ju äta upp, å de grövsta. Så självfallet är det så att klubben har en plan. Pettersén var garanterat en del av den från början men nu får man jobba på något annat spår, det löser sig garanterat på ett bra vis.

BBK vet vad som krävs för Division 1 och lär inte göra något halvhjärtat försök att hålla sig kvar, det måste man ju tro! Men vill man nu börja locka sponsorer och intressenter tidigt så börjar det bli dags för rubriker snart ;)

IFK däremot, dom börjar ha ett lag som defenitivt aspirerar på att vinna division 2 norra. Allt annat kommer vara fiasko och frågan är om dom håller för pressen?

Kan bara säga+1 på den. Är ju framför allt det här man tänker på "Men vill man nu börja locka sponsorer och intressenter tidigt så börjar det bli dags för rubriker snart." Är också helt övertygad om att det finns en plan, att man har rutin osv osv men det är ju dags att visa något också. :-) Få igång lite hype och pepp.

Med det laget i grannstan så är allt annat än minst en kvalplats nästa säsong ett brutalt misslyckande. De brukar dock kunna svaja till emellanåt så vem vet.
Kan iaf tänka mig att sportchefen där sover gott med så mycket klart inför nästa säsong redan före jul.

mån dec 10, 2018 18:27
Lagkapten

Daunfeldt lämnar BBK - https://www.kuriren.nu/sport/forre-kiru ... 83167.aspx

tis dec 11, 2018 12:25
Grönvit legend
Användarvisningsbild

Zlatanigatan skrev:

Vi har däremot nu mer en backlinje av rang ;)

https://www.svenskalag.se/bbkff/nyheter ... r-till-bbk

tis dec 11, 2018 20:35
Lagkapten

Dan skrev:
Zlatanigatan skrev:

Vi har däremot nu mer en backlinje av rang ;)

https://www.svenskalag.se/bbkff/nyheter ... r-till-bbk

Det där var iaf en väldigt bra julklapp måste jag säga! :-)

tis dec 11, 2018 20:48
Lagkapten

BBK rycker i Felix Gustavsson - https://www.kuriren.nu/sport/boden-nara ... 86510.aspx

fre dec 14, 2018 23:59
Grönvit legend
Användarvisningsbild

Zlatanigatan skrev:

Vore nog en riktigt bra värvning.

Rönnbäck Wallin väljer dock att stanna i Piteå. Tycker det är märkligt hur Boden tycks ha svårt att knyta till sig de lokala stjärnskotten. Tror man inte på Boden under 2019? Eller är det så att tempo och intensitet ökar men inte i förhållande till löner?

Nåja, med Max Nyqvist, Felix Gustavsson, Emil Johansson och Jakob Johansson Inga i backlinjen så börjar det kännas som att vi har en riktigt tung backlinje, lite Bodens fästning :) Nu gäller det bara att man får bredd i den också :)

Nu väntar jag med spänning på hur man har tänkt kring mittfältet :)

lör dec 15, 2018 12:10
Lagkapten

Dan skrev:
Zlatanigatan skrev:

Vore nog en riktigt bra värvning.

Rönnbäck Wallin väljer dock att stanna i Piteå. Tycker det är märkligt hur Boden tycks ha svårt att knyta till sig de lokala stjärnskotten. Tror man inte på Boden under 2019? Eller är det så att tempo och intensitet ökar men inte i förhållande till löner?

Nåja, med Max Nyqvist, Felix Gustavsson, Emil Johansson och Jakob Johansson Inga i backlinjen så börjar det kännas som att vi har en riktigt tung backlinje, lite Bodens fästning :) Nu gäller det bara att man får bredd i den också :)

Nu väntar jag med spänning på hur man har tänkt kring mittfältet :)

Absolut!
Men som sagt, underligt att man inte lyckas värva... Är väl inte så många kvar med "lokal" prägel kvar nu som vi är intresserade av. (Länken till GRW - https://www.piteaif.se/pifherr/nyheter/ ... tter-i-pif)
Och så någon som gör mål så vi inte hamnar i "1-1-träsket". :-)

lör dec 15, 2018 13:17
Rotationsspelare

Att Rönnbäck Wallin stannar i Piteå ser jag som en självklarhet, sällan Pite grabbar byter till Boden när dem har jobb och boende i Piteå redan, Nordh däremot går väl skola i Luleå och ser det som en möjlighet att han kommer till BBK. Som Zlatanigatan säger, finns inte så många lokala spelare kvar nu, vilket jag tycker är skönt. Boden får inte bli naiva och tro dem klarar sig i div 1 med norrbottniska spelare. Vi behöver spets utifrån

sön dec 16, 2018 15:22
Lagkapten

Felix Gustavsson klar - https://www.kuriren.nu/sport/boden-varv ... 87314.aspx
Backlinjen klar (antar jag) - nu vill vi ha spets framåt utifrån!

sön dec 16, 2018 22:24
Grönvit legend
Användarvisningsbild

Har en känsla att man kommer fortsätta bredda sin backlinje vilken av naturliga skäl kommer testas hårt under säsongen 19. Tror Boden vill ha en hög kvalitet även på sina rotationsspelare så jag skulle inte bli förvånad om vi får se 1-2 namn till innan det är över.

Jack Green skrev väl på i Januari om jag inte minns helt fel, kanske kan vi förvänta oss att han har landat i var han vill spela vid årsskiftet? Får vi behålla honom så är det ett stort steg framåt för offensiven och då skulle jag vilja se att man lägger krut på en riktig mittfältsgeneral och spelfördelare. Typ Lantto då han var som bäst :)

mån dec 17, 2018 21:40
Lagkapten

Dan skrev:
Har en känsla att man kommer fortsätta bredda sin backlinje vilken av naturliga skäl kommer testas hårt under säsongen 19. Tror Boden vill ha en hög kvalitet även på sina rotationsspelare så jag skulle inte bli förvånad om vi får se 1-2 namn till innan det är över.

Jack Green skrev väl på i Januari om jag inte minns helt fel, kanske kan vi förvänta oss att han har landat i var han vill spela vid årsskiftet? Får vi behålla honom så är det ett stort steg framåt för offensiven och då skulle jag vilja se att man lägger krut på en riktig mittfältsgeneral och spelfördelare. Typ Lantto då han var som bäst :)

Sägs att Johan Zakariasson (b/mf från BAIK) är klar - https://www.kuriren.nu/bloggar/sillyblo ... ry=9237301. Så du fick ju rätt där isf!

Är ju positivt att Green iaf är kvar i stan, ökar chansen att han blir kvar. Håller tummarna för att han skriver på runt årsskiftet! Är ju framåt som det känns sisådär än så länge.

En sån lär vi dock få hitta utifrån. Ska bli spännande att se vad det dyker upp för något framöver!
Någon som vet status på Prugh annars?

ons dec 19, 2018 12:33
Grönvit legend
Användarvisningsbild

Tror att Prugh ska lägga skorna på hyllan. :(

ons dec 19, 2018 12:50
Lagkapten

Dan skrev:
Tror att Prugh ska lägga skorna på hyllan. :(

Ack... hade hoppats på en återkomst där.

Så blev det som det pratats om iaf - https://www.svenskalag.se/bbkff/nyheter ... r-for-2-ar + https://www.kuriren.nu/sport/bodens-bk- ... 91974.aspx

lör dec 22, 2018 12:01
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Svara på tråd   [ 132 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa